4 Ekim 2007 Perşembe

sozumona copleri atiyorum,,

merhaba ademoglu, havvakizi..

dun aksam uzeri turkiye'ye geldim, gece annemlerde kaldim, sabah kendi evimize gectim. meger ne cok severmisim ben ankara'yi da evimizi de.. cok ozlemisim herseyi.. evimizi toparlamak, binbir zorlukla yerlestirip guzellestirdigimiz evi dagitip bozmak ne kadar zor geliyor simdi. eski dergilerimi, gazete kupurlerimi atmak icin kendimle mucadele ediyorum,. amsterdam'daki evin kucuk baris, herseyi goturemezsin diyorum ama.. ama yapamiyorum iste..

simdi Mine Kirikkanat'in kestigim yazilarini okuyorum, tabii, hepsini buraya alamam sadece onunda alintiladigi bir sozu yazacagim, Montaigne'den;
"Sahip oldugumuzu kucumseriz. Yitirdigimize pismanlik duyariz. Sahip olmadigimizi arzulariz."
beni tarif ediyor,,,

ahhhh bir de guzelim Haluk Bilgin yazisi, o da yine kendi yazmamis, baskasindan alintilamis, ama bu guzelligi bozmuyor tabii, aracilik etmis bize sagolsun;

"Calismadan, ugrasmadan kazanma hayalleri kurmaya, sosyolojide `piyango zihniyeti` diyorlar. Bir yabanci yazar `piyango zihniyetinden` mustarip olanlarin acmazini soyle anlatiyor: 'Buyuk para kazanma hayallerinin tumunun kokeninde ayni istek yatiyor: Ortadaki basamagi sicrayip gecmek. Omur boyu calisarak kazanmak yerine apansiz 'para sahibi' olmak; yillarca igne kazarcasina ugrasmadan ulkenin en buyuk romancisi ilan edilmek; adim adim, nefes aca aca yukarilara tirmanmadan, doruga yerlesmek. Hedefi akildan cikarmamak iyi bir sey olabilir, ama hedeften baska hicbir seyi dusunmemek yasamin icini bosaltir. Tehlikeli ve felc edici bir seydir bu. Hirs ve sebatin yerine entrika ve batil inanclari koyar. 'Simdi'yi 'yarin'a havale eder; ta ki yarin, gecmis oluncaya kadar. Surecin, odulden onemli oldugu unutulur gider.' "

devam edecek..

Hiç yorum yok: