27 Eylül 2007 Perşembe

house hunting

--------
selam

yazmaya yazmaya yazmayi unuttum, zorlaniyorum simdi.. en son nerede kalmistik? dun sen aydinlikevler subesine gittigini soylemistin, nasil gecti?

tekin oglen eve geldi, yemek yedik, saat bir bucukta hennycolette bizi aldi. emlakcimiz. bmw'si var. bizi once amstelveen'da bir yere goturdu, aylik kirasi 1000 euro. evin ici guzel,, mahalle de guzel, zaten amstelveen'i seviyorum. ama ev kucuktu, salonu guzel, aydinlik ve buyuk sayilabilir, ama yatak odasina bir yatak atmis, o yataktan baska bir sey giremezdi oraya. ikinci oda olarak da bir dolabi gosterdiler bize, duruma gore oraya giyinme odasi filan da diyor olabilirler, cunku odanin icinde sadece dolap vardi, duvarlar raflar ve cekmeceler, ve kabinlerle doluydu, istersek cikarilabilirmis ama oda olarak zaten cok minikti, yani begenmedik ozetle. mutfakta da camasir, bulasik makinleri, firin ve buzdolabi vardi. bizim kendi firinimiz, buzdolabimiz var dedik, tabii bunlar da cikartilabilir ama kirayi etkilemez dediler, zaten orada mobilyasiz bir ev tutsan bile bunlar tipki mutfagin dolaplari gibi dahil oluyor eve.. ama en cok dosemeleri begendim, cok guzeldi,.. neyse begenmedigimizi ve kucuk buldugumuzu beyan ettik, sonra colette bizi amsterdam'a goturdu, istedigimiz kriterlere uygun amstelveen'da sadece 1, amsterdam'da ise sadece 3 tane ev bulabilmis, istedigimiz kriterler sunlar:
- toplu tasima duraklarina yakin olsun
- unfurnished olsun
- 2 oda 1 salon olsun
- amsterdam area'da olsun
- ve tabii aylik kiramiz max. 1200 euro olsun.
cok sey mi istiyoruz yav,?? belli ki oyleymis.. ozellikle istedigimiz fiyata 2 odali bir ev bulmak cok zormus, cunku burada evler genellikle kucuk,, ve eski evlerin kapisi da 90 kilonun uzerindekilerin gecmesine izin vermeyecek kadar dar. daha once soyledim mi bilmiyorum, evlerin catilarinda cengel var, esylari catidaki cengelden iple mi zincirle mi artik bilmiyorum, yukari cekip pencereden iceri koyuyorlarmis, kapidan giremiyormus..
kadin deli gibi araba kullaniyor yav, bisikletlileri devirip cigneyecegiz diye cok korktum, tumseklerin uzerinden hoplata hoplata goturdu bizi, donemeclere girerken de hic hiz kesmiyor, ayrica araba kullanirken harita uzerinden gidecegimiz yerleri gosterme gibi bir kabiliyeti de var.. "benim" diyen taksi soforune 10 basar.. hele ikinci eve giderken ofisine ugramak istedi, bizi yol ortasinda arabada birakti, dortluleri yakti ve ofise gitti, uc dakika sonra geldi gerci ama arkamizda bir konvoy olusmustu... belki ailesinde bir turk vardir.
neyse bizi ikinci evimize goturdu,, b-a-y-i-l-d-i-k-k-k-!-!-!!! eski bir ev, ki eski evlere olup biterim zaten..once cevreden bahsetmeliyim, merkezi sayilabilir, yani nasil desem, ornegin ankarada bir kizilay vardir, bir bahceli vardir, bir ulus vardir di mi, burasi da oyle kendi capinda merkezi,, dukkanlar, alisveris merkezleri ve kocaman bir exhibiton center var yakinida.. tren istasyonuna yakin sayilir, 15-20 dk. lik bir yuruyus, otobusler, tramvaylar var.. sanirim nasil desem, bahcelide israil evleri vardir hani bilir misin, annemlerin evinin oldugu sokagin karsisinda devam eder,, iste oyle ayni tipte bir suru ev var, her evde yanlis hatirlamiyorsam, bir giris kati, bir de ustunde iki kat daha var. bizimki 1. kattaydi. kocaman pencereleri vardi ve hem on cepheye, sokaga, hem de arka cepheye, bahceye bakiyordu. bahceyi sadece alt kattaki kullanabiliyormus. bahcenin ustunde uzun ince bir balkonumuz vardi, her iki taraftaki manzara da cok guzeldi. pencereler eski tipte, soyle asagidan tutup yukari dogru cekerek aciyorsun. yerler parke, salon iki bolmeliydi, ortasinda camdan surgulu bir kapi vardi, oturma odasi ve yemek odasi olarak kullaniliyor herhalde, yani cam kapi ayiriyor iki bolumu.. mutfagi kucuk, ve icinde yine firin, buzdolabi, camasir, bulasik ve kurutma makineleri var, benden baska kimse giremez herhalde oraya.. ama yine de begendim, kucuk olmasina ragmen dolaplari filan gayet iyi durumdaydi.. pek mutfakta durmayacagim anlamina geliyor bu, olsun napalim
yatakodasi gercekten guzel, yeterince buyuk, banyoya da ayrica bir kapisi var, banyonun bir kapisi da salona aciliyordu galiba emin degilim, banyonun iki girisi var yani, banyoyu da sevdim, cok guzel bir kuvet ve lavabosu var, ne yazik ki tuvalet yok, tuvalet ayri, tek basina. bir tane guest room var, burada hollanda evlerinin ozelligiymis, odalarda lavabo olurmus, guest room'da da lavabo var, tuhafima gitti dogrusu odada bir lavabo olmasi. hastane gibi.. ev bu kadar, bundan ibaret, salonda ve guest room'da kucuk gomme dolaplar vardi. sirin, sevimli,, en onemlisi mahalle de guzledi. neyse bayildigimiz zaten yuzumuzden de belli oluyordu, sonra bizi 3. ve 4. evlerimize goturdu, bir tanesi yeni bir binaydi ama cevrayi cok begenmedim, toplu konut gibiydi, yerler hali kapliydi, hali kapli yerlerden hoslanmamm zaten.. mutfak da amerikan tipiydi, salonun icinde,. sevemedim kisacasi, son goturdugu yer de nispeten guzeldi, ustelik icini de yeni yapiyorlardi , her sey yeni olacakti.. ama orayi da sevemedim, dedigim gibi bir defa gonlumuzu kaptirmistik,, ustelik tekin de ayni seyi soyledi, eve girer girmez bayilmis.. bazen boyle hissedersin iste,, tamam burasi dersin, iste bu dersin. sansimiza ilk gun karsimiza cikti. fakat aylik kirasi 1350 euro ayrica su, gaz, elektrik aylik 150 euro ve vergisi de yillik 500 euroýmus. colette ev sahibiyle pazarlik yapip fiyati asagi cekmeye calisacagini soyledi, 24 saatlik de dusunme payi verdi bize.. ayrica ev kendisinin degilmis, yani burada boyle, ev piyasasi cok kisitli oldugu icin emlakcilar birbirlerinin alanindan otlaniyor, o yuzden emlakci emlakci gezmene de hic gerek yok, bir emlakci kriterlerine uygun butun olasi evleri senin icin arastirip hepsini bir gunde gezdiriyor. eger hic ev begenmemis olsaydik yeni ev cikana kadar piyasaya beklemek zorunda kalacaktik ya da cok daha pahalilarina razi olacaktik. boylece colette bizi otelimize birakti, msn'de babamlarla konustuk, onlar da yaptigimiz her hareketi merak ediyor cunku, ve babam her zamaki sozunu soyledi, "kacan balik buyuk olur" katiliyorum ona zaten hayatim boyunca hep bunu demistir, hangi firsati kacirirsan o zaten seni hep hayatinin en buyuk firsati olacaktir. eger evi begendiysek hic beklemeden tutmamizi soylediler, zaten biz de o evden sonra baktigimiz iki evi de begenememistik, bundan sonraki olasi evleri de muhtemelen begenemeyecegiz, hep o evle kiyaslayacagiz,. o yuzden tutmaya karar verdik, ama aksam uzeri tekrar gidip cevreyi gezelim dedik, aksam uzeri de son derece guzel, bir suru lokanta, cafe, pub var cevrede ve gayet guzel ailevi bir yer gibi gorundu gozumuze, oyle baskin bir etnik grup da yoktu yani zenci mahallesi, cin mahallesi ya da turk mahallesi gibi seylerden korkuyordum, zaten bir apartmana girdigimizde hemen posta kutularinin ustundeki isimleri okuyarak asagi yukari oturanlarin milliyetleri hakkinda fikir sahibi oluyordum, internette gordugumuz ucuz ve guzel yerlere gidebilir miyiz, onlari niye gostermiyor bize, halbuki var iste amsterdam'da da 1000 eurodan ucuz ve ici oldukca guzle evler diyordum,
colette dedi ki onlar oyle her evi gosteremezmis, emlakcilarin da bir sayginligi var herhalde burada, musteri memnuniyeti icin belli bir satandardi gozetmek zorundalarmis, evin merkezi olmasi ve icinin de yapili olmasi gerekiyormus ki 1000 euronun altinda da asla mumkun degilmis boyle evler.. sonucta tekin bu sabah telefon etti colette'e ve ev icin evsahibiyle pazarlik yapmasini soyleyecekti ama ulasamamisti daha, den haag'da baska bir musteriyle house hunting yapiyorlarmis, neyse simdi de benim etegim zil calmaya basladi, ya o evi tutamazsak diye, cunku babamin da dedigi gibi kacan balik buyuk oluyor..
bu kadar iste pinar'cigim sana bu maili yazarken ayni anda sevgi'yle de konusmak zorunda kaldim, o yuzden biraz boluk porcuk oldu, kusuruma bakma,
sevgiler.
---
...................... ne diyordum unuttum tekin aradi, colette ile konusmus ev sahibini arayacakmis, ben de burada kurdesen dokuyordum ya tutamazsak o evi diye,, tekin simdi de internetten o bizim evin oldugu sokaga filan bakmami istedi, yani internette acaba ilani var mi diye sordu, ben de baktim, bizim evin ilanini goremedim ama ayni cevrede aasagi yukari ayni fiyata, ustelik mobilyali evler buldum, ne diye baktirttiysa sanki..
neyse internete guvenmiyoruz pek, guvenmemeliymisiz, orada hep yaniltici bilgiler olurmus, uf bununla teselli ediyorum kendimi....................................
----

Hiç yorum yok: