23 Eylül 2007 Pazar

cuma aksam yemegimiz




burada midye ve kabuklulari cok seviyorlar, pazarda cuvallarla midye satiyorlar. midye yemeyi cok yararli bulmasam da ara sira yenilebilir diye dusundum, ayrica bir midye yemegi tarifi buldum, burada bir dergide..

tavada bir cay bardagi kadar zeytinyaginda 1 buyuk sogani kavurdum, sogani yarim halka halinde dogradim, iki taze sogani kucuk kucuk dogradim, onu da kavurdum, uc dis sarimsak, dogradim, onu da attim, bir biberin icini ayiklayip inceceik dogradim, onu da tencereye atip kavurdum, sonra yaklasik bir su bardagi beyaz sarap dokup atesin altini actim.
sarap koymadan once tuz da eklenebilir, ben koymadim. sonra icine midyeleri koyuyorum. midyeleri once soguk suya koyuyorum, hepsinin kapanmasi gerek. kapanmayanlari bastirarak kapatiyoruz, kapanmazsa iyi degiller.. kiriklari ve kapanmayanlari cope atiyoruz. soguk sudan aldigimiz midyeleri tencereye koyuyoruz, bes dakika icinde midyeler pisip sicakta kabuklari acilacak, bir avuc kiyilmis maydonoz dokup tavayi soyle bir salliyoruz, sonra firin tepsisine dokuyoruz midyeleri ve suyunu, ustune 50 gr. parmesan peyniri, firinda peyniri eritip, cikariyoruz, kalan beyaz sarapla birlikte servis ediyoruz. kucuk tabaktaki de guacamole, onun tarifini sonra yazarim artik..

Hiç yorum yok: