11 Eylül 2007 Salı

Dün...

merhaba X,

tekin az once ise gitti, ben butun gun evde oturup ev isi yapacagim sanirim,,
dun bizim islemlerimizi yuruten bir kadinla birlikte oradan oraya gezdik, once rijskwijk gibi bir adi olan bir yerde oturma iznimizi aldik, sonra hopfdrop gibi baska bir adi olan bir yere gidip orada banka hesabi actirdik, sonra sosyal guvenlik numaralarimizi almak icin amsterdama gittik, tekin numarasini aldi ben alamadim, cunku benim iki tane pasaportum var, biri yesil, evlenmeden once (ki uzerinde vizem ve oturma iznim var), digeri evlendikten sonra aldigim lacivert (ki uzerinde hic bir sey yok), sonucta iki ayri pasaportun numarasi yazilamayacagi icin tek pasaportum olmasi gerektigini ogrenip ayrildik oradan,, sanirim laciverte yenisini yapistirip verecekler.. sonra amsterdamda yemek yedik, sonra tuberkuloz olmadigimizi kanitlamak icin rontgen cektirdik, sonra kadin bizi evimize amstelveen'e birakti.. arabada yol boyunca hep uyudum, cok korkunctu uyusturucu almis gibiydim herhalde, arabaya biner binmez kafam dusuyordu ihtiyarlar gibi.. zaten kadinla da pek konusmadim, tekin surekli iteledi konusmam icin ama agzimdan cimbiz degil kerpetenle dokuldu sozler, ingilizceme guvenmiyorum zaten,
tekin hastalandi, usuttu, midesi bozuk, ishal,, zaten sicacik, gunesli havayi birakip buraya geldik, burasi nasil desem, tipki kasim ayi gibi hatta ocak veya subat bile olabilir, cok techizatli gelmemisiz, kazagim filan yoktu benim, neyse ic giysilerimi giydim, northface :)) uzerine de tisort, kot, idare etdiyor beni.. icim ayni, her gun uzerimdeki tisortu degistiriyorum,
hava oyle kapali ki, surekli uykumun gelmesi normaldir belki de,, neyse dun kadin bizi eve birakinca tekini surukleyerek ikeaýa goturdum, evdeki tencereler cok pis, yikansa bile temizlenmez, yag lekesi var hepsinde, hazir corba icmek istemiyorum surekli, neyse ikea'dan tencere ve havlu aldik, cunku buraya tek kisilik minik bir havlu birakmislar, banyodan cikinca sarinabilecegim, kalin kocaman havlular istiyorum..
her yerde turk var, markette, ikea'da, rontgen cektirdigimiz yerde turkce duyunca dal citirtisi duymus tavsan gibi irkiliyoruz, kulak kabartip sesin geldigi yere donup turk'lere bakiyoruz, o dakkadan itibaren aramizda fisiltiyla konusup daha once hic gormedigimiz bir sey gozler gibi turk gozluyoruz, abartiyorum tabi ama asagi yuakri boyle oluyor.. :)
yalniz bankada hesap actirirken bizimle ilgilenen memurun yaka kartinda isminin asli soybisey oldugunu okudum, o gidince tekine memurun turk oldugunu soyledim, tabi yanimizdaki kadin ve diger banka calisani da ogrenmis oldu boylece.. sonra bizim islerimizi yuruten kadin, adi annabeth, birine turk olup olmadigini sormanin ayrimcilik oldugunu soyledi, sanirim yuzum kizardi, ama insan kendi milliyetinden birine turk musun dese bu ayrimcilik olmaz sanirim, belki bir hollandalinin demesi oyledir ama, ben de turkum niye ayrimcilik yapmis olayim, ??
sonucta biz memurla tek kelime turkce konusmadik, isin en aci tarafi onun da bizimle ingilizce konusmasi, bir merhaba bile dememesiydi, cunku isimlerimizi biliyor, pasaportlarimizin fotokopisini cekti, turkce bilmiyorsa bile ben de asli filan diyebilirdi ama sanmiyorum cunku tekinle aramizdaki konusmalari anliyordu, neyse kizin okuzlugu,, kiz yokken orada dort kisi kizin da turk oldugunu konustuk ve o gelince ve de bizimle herhangi bir hollandali gibi konusunca havada boyle korkunc bir agirlik asili kaldi,, anlatabiliyor muyum?? :)
neyse aksam ikea'dan donuce tekin ateslenip yatti, gun boyu da ara ara yagmur serpistirmisti zaten, iyice tuz biber oldu bu yorgunluk, disardan siparis verip yemek yedik, tekin ates dusuruculerinden icti ve sonra kendini daha iyi hissettii, sabah evden cikarken de gayet iyi gorunuyordu, ama tam olarak iyilesmis degildir herhalde,, hayret bu defa benden once tekin hasta oldu, belki yasadigi stres yuzundendir, yeni bir is, ustelik yepyeni bir cevrede bambaska insanlarla..
tekin yaninda laptopini da getirmisti, iyi ki getirmis, burada internet baglantisi da var, annemlerle video call yapiyoruz, karsilikli birbirimizi seyredip duruyoruz.. :) butun gun sevdigimiz muzikleri dinliyoruz, burada da muzik seti var ama biz kendi mp3lerimizi tercih ediyoruz simdilik, televizyonda ingilizce filmelr ve hollandaca altyazi var, ama laptopimizda evden getirdigimiz filmleri izlemek daha guzel geliyor..
bir de arkadaslarimizla haberlesebilmek harika,, bilmiyorum eskiden internet ve bilgisayar yokken insanlar ne yapiyormus diyorum, galiba sosyallesiyorlardi, disari cikip yeni arkadaslar ediniyorlardi, ben butun gun disari cikmadan burada oturabilirim, sen varsin, annem var.. gerci ankaradada evden cikmadigim gunler oluyordu, ev kusuyum ben, hayir hayir ev kedisiyim..
oglen tatilini bitirdin mi mailimi okuyarak? neyse yemek yiyecek kadar zaman birakayim sana,

simdi bulasik yikamaya gidiyorum, bu maili saat 12'de gonderecegim ki ogle tatilinde okuyabilesin, simdi saat burada 10, orada 11..
sevgiler, opucukler..

Hiç yorum yok: